inici | jclic | cursos i tutorials

Cursos i tutorials sobre el JClic

Curs D73 Creació d'activitats educatives amb JClic (D73)

Curs telemàtic de 60 hores pertanyent al Pla de Formació Permanent del Professorat del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Els alumnes matriculats al curs disposen de l'assessorament d'un tutor/a a qui han de lliurar els exercicis i el projecte final per tal d'obtenir el corresponent certificat d'aprofitament. Trobareu algunes referències al tutor i als exercicis en els materials.

El curs complet consta de 3 mòduls introductoris sobre multimèdia, imatge i so digital, i 5 mòduls específics on s'expliquen les funcions bàsiques del JClic i el JClic Autor i es proposen un seguit de pràctiques i exercicis.

Els materials del curs estan disponibles en català, castellà, alemany i anglès.

Introducción a JClic Introducción a JClic (Averroes)

La Red Telemática Educativa de Andalucía ha desenvolupat un curs molt interessant i complet sobre el JClic, amb animacions interactives en Flash que expliquen pas a pas com realitzar cada operació.

Un passeig pel JClic Un passeig pel JClic

En Pere Cornellà, professor de l'IES de Celrà (Gironès), ha creat un conjunt d'activitats que serveixen per a descobrir les principals característiques del JClic: Funcionament dels diversos mòduls, elements de la pantalla, tipus d'activitats, etc.

Curs D73 Guia del JClic

En Jaume Bartrolí ha creat aquest document PDF a partir del curs de Creació d'activitats educatives amb JClic (D73) sobre el funcionament del JClic Autor i JClic Player.

guia_JClic.pdf (1518 Kb)

Curs D73 Guía de referencia rápida

L'associació Ibn Firnás - Observatorio Astronómico de La Rinconada ha creat aquesta "Guía de referencia rápida" de creació d'activitats educatives multimèdia amb JClic. El mateiral està basat en altres materials disponibles a la zonaClic i a la Red telemática educativa de Andalucía.

JClic_referencia.pdf (567 Kb)

Videotutoriales de Clic y JClic Videotutoriales de Clic y JClic

Domingo Méndez, professor del Colegio Jaime Balmes de Cieza (Murcia), manté una secció a la web del Colegio Jaime Balmes de Cieza (Murcia) on es presenten diversos tutorials que expliquen pas a pas i de manera amena com crear activitats amb Clic i JClic. Es precisa d'una connexió de banda ampla per veure'ls correctament ja que són vídeos i animaacions amb so.

Introducción a JClic Manual para uso do JClic

El Portal Educacional do Estado do Paraná ha creat aquest manual de JClic en llengua portuguesa de Brasil.

guia_JClic_br.pdf (7524 Kb)

Curs D73 Leitfaden zu JClic

Education Highway (Innovationcenter for School and New Technology, Linz) ha creat aquesta guia d'introducció al JClic en alemany. S'hi expliquen les principals característiques i funcionalitats del JClic, com començar a fer-lo servir i com crear activitats.

Handbuch_JClic.pdf (1518 Kb)

Curs D73 Aan de slag met JClic

La Regionaal Expertisenetwerk (REN) del Ministeri d'Educació de Flandes realitza diverses activitats relacionades amb el Clic. En aquest document en holandès, elaborat per Gino Vanherweghe, es fa una introducció al funcionament dels diversos mòduls del JClic, i s'hi explica com crear materials educatius amb el JClic Author.

cursus_JClic_gino.pdf (2798 Kb)

Generalitat de Catalunya - Departament d'Educació Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya