Enrera
Mòdul 2
Creació d'activitats educatives amb JClic
  Pràctica
1
2
3
4
5
6
   
Exercicis
Exercicis
 
 

Creació d'un joc de memòria

 

L'objectiu d'aquesta pràctica és crear un joc de memòria format per parelles d'elements diferents i de diferents tipus: gifs animats i text.

   
Pràctica

Per fer aquesta pràctica necessitareu els fitxers un.gif, dos.gif, tres.gif, quatre.gif, cinc.gif, sis.gif, set.gif, vuit.gif, nou.gif i deu.gif del material del curs.

Poseu en marxa el JClic Autor, i obriu el projecte modul2.jclic.zip.

Aneu a la pestanya Mediateca i el botó afegiu els recursos un.gif, dos.gif, tres.gif, quatre.gif, cinc.gif, sis.gif, set.gif, vuit.gif, nou.gif, deu.gif. Les podeu seleccionar totes de cop amb l'ajuda dels botons Majúscules o Control.

Aneu a la pestanya Activitats, afegiu una nova activitat al projecte, del tipus Joc de memòria, i anomeneu-la memory.

Aneu a la pestanya Plafó.

Feu clic a la primera casella i, un cop oberta la finestra de contingut de la casella, feu clic al botó Imatge .

Seleccioneu la imatge un.gif de la mediateca i confirmeu l' operació amb el botó D'acord.

Feu el mateix procés en cada una de les caselles triant els fitxers dos.gif, tres.gif, quatre.gif, cinc.gif, sis.gif, set.gif, vuit.gif, nou.gif, deu.gif

Marqueu l'opció de Contingut alternatiu que hi ha a la part superior dreta del plafó i feu clic sobre el botó ALT per introduir els segons elements de les parelles.

Teniu de nou el plafó amb les caselles buides. Feu clic a la primera i, a l'espai per introduir el text de la finestra de Contingut del plafó, escriviu: one. Confirmeu amb D'acord.

Feu el mateix amb cada una de les caselles del plafó. Es tracta d'escriure els nom dels números de l'1 al 10 en anglès:

one / two / three / four / five / six / seven / eight / nine / ten

Teniu en compte que heu d'escriure cada nom a la mateixa casella on abans heu col·locat la imatge corresponent.

Un cop ple el plafó de contingut alternatiu, feu clic sobre el botó Estil del plafó i feu que el fons de les caselles sigui negre, la lletra blanca amb ombra taronja, i del tipus Comic Sans MS, mida 28.

Fent-ho des d'aquest botó i no des de la casella, les propietats s'aplicaran a totes les caselles i no caldrà fer-ho una per una.

Els plafons s'han de veure de la següent manera:

Plafó amb casella ALT desmarcada
Plafó amb casella ALT marcada

Escriviu els missatges de l'activitat, que poden ser Find the numbers / OK, i doneu-hi format triant el color de la lletra i del fons, el tipus de lletra i la mida.

Canvieu el color de les finestres amb la finalitat que siguin similars a la imatge.

Aspecte que ha de tenir l'activitat un cop resolta

Comproveu el funcionament de l'activitat.

Tanqueu la finestra de proves i deseu el projecte.

 

 
Amunt