100 paraules per escriure
Enric J. López Escriu un missatge a Enric J. López , Imma Palahí Escriu un missatge a Imma Palahí i Maria Borrell Escriu un missatge a Maria Borrell
CEIP Pau Casals
Montmeló (Vallès Oriental)
CEIP Brasil
Barcelona
CEIP Diagonal-Mar
Barcelona
100 paraules per escriure és un conjunt d'activitats pensades perquè els nens i nenes tot mirant un dibuix i escoltant el seu nom el sàpiguen escriure.
Si l'escriuen correctament el dibuix s'animarà.
És un treball sistemàtic. Ideal per tenir a l'aula al racó de llengua.
El projecte consta de sis nivells que no cal fer alhora:
  • 3 nivells de fàcil:
    Paraules tal i com sonen. El nivell correspon a: síl·labes directes, inverses i travades.
  • 3 nivells de difícil:
    Paraules que sonen o s'escriuen diferent, o porten accent o hi ha sons diferencials del castellà. També es marca el nivell com a directes, inverses i travades.
Quan el nen o nena sàpiga respondre correctament les 100 paraules ja es pot considerar que té coneixement del teclat i que ja té adquirides les normes bàsiques de fonètica i ortografia i ja pot passar a un estudi amb més profunditat, de la llengua. No es respecta l'ortografia natural perquè es tracta de fixar la paraula tal i com s'escriu.
Està adreçat a alumnat de P5 i primer cicle d'educació primària. Amb suport visual es pot fer servir a partir de P3.
Àrea Llengües
Nivells Infantil (3-6), Primària (6-12)
Data 01/06/07

Versió JClic - català 01/06/07